جمعه ۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: پژوهشی در دو قصه‌ هزار و یک ‌شب به همراه انتشار «جهان هزار و یک ‌شب» با ترجمه‌ جلال ستاری، به قلم این نویسنده و پژوهشگر منتشر می‌شود.

به گزارش (ایسنا)، «جهان هزار و یک ‌شب» شامل 12 مقاله از پژوهشگران خارجی درباره «هزارویک شب» است که ستاری آن‌ها را ترجمه و در این کتاب منتشر کرده است.

اثر یادشده به تازگی از سوی مرکز منتشر شده است.

از سوی دیگر، این پژوهشگر کتاب دیگری را درباره‌ی «هزارویک ‌شب» به نشر یادشده سپرده است.

«پژوهشی در دو قصه‌ی هزارویک ‌شب» عنوان این اثر است که به گفته‌ی ستاری، تحلیل دو قصه‌ی «ملک نعمان» و قصه‌ی «عجیب و غریب» هزارویک‌ شب است که با انتشار این کتاب، او دوره‌ی «هزارویک ‌شب» را تمام می‌کند.

ستاری گفت: با تحلیل این دو قصه خواسته‌ام روشن کنم که این قصه‌ها چه می‌خواهند بگویند و به عقیده‌ی من، کدام پیام را می‌خواهند به ما بگویند؛ چرا که قصه را باید شکافت.

جلال ستاری همچنین دو کتاب دیگر هم به نشر مرکز سپرده است؛ یکی مقالاتی در باب فرهنگ و دیگری جلد یازدهم «جهان اسطوره‌شناسی» که حدود یک دهه از عمر خود را برای نگارش این مجموعه صرف کرده و تا کنون 10 جلدش منتشر شده است.

این آثار در حال حروف‌چینی هستند.

این نویسنده، مترجم و پژوهشگر پیشکسوت تاکنون حدود 70 جلد کتاب در حوزه‌هایی مثل فرهنگ، اسطوره، تئاتر، عشق و پژوهش درباره‌ی قصه‌ها تألیف یا ترجمه کرده که تعدادی از آن‌ها به این شرح است: گفت‌وگوی شهرزاد و شهریار، تئاتر و دین، پژوهشی در قصه‌ی سلیمان و بلقیس، شرق در ادبیات فرانسه، پژوهشی در اسطوره گیل‌گمش و افسانه اسکندر، هویت ملی و هویت فرهنگی، پژوهشی در قصه‌ یونس و ماهی، رمز و مثل در روانکاوی، حالات عشق مجنون، پیوند عشق میان شرق و غرب، درباره فرهنگ، تأثیر سینما در کودکان و نوجوانان، عشق صوفیانه، سیمای زن در فرهنگ ایران، آیین و اسطوره در تئاتر و ریشه‌های تئاتر. 

کد خبر 86699

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز